mercredi 12 décembre 2012

The tablet as a perfect gift

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Of course, it makes perfect sense for Google to give a nexus 7 to households who subscribe to its Google Fiber in Kansas City, since the tablet is going to be used as a remote control for the television set. It is also an opportunity to test and find out who uses it, when and what for, who doesn't, etc. And of course, this tablet is a Google tablet (android).

Magazines and newspapers follow an old promotional path. In the past, with a subscription you might receive a radio, a CD player, a calculator or a clock, etc. Now it is the time of the tablet. In early 2012, for a yearly subscription to The New York Times there was a Nook tablet (Barnes & Noble). Now The Times proposes a Google nexus 7 to new subscribers (18 months / $28 a month) at a very reduced price (£50 instead of £199). The Financial Times (Pearson) offers nexus 7 to its digital subscribers (12 months at $48 a month, in the US). An FT app is - of course - preloaded. Do manufacturers help cover part of the gift? In French-speaking Europe, Le Soir, Les Echos (iPad mini), La Montagne, Le Progrès, Le Figaro (Arnova7 Archos) and now (March 2013) the local papers (Le Télégramm) also propose a tablet.

According to buzz from Santa's helpers, his sleigh is full of tablets. But no idea if there are newspaper or magazine subscriptions that come with them. Doubtful.

On the other hand, The Wall Street Journal (News Corp.) does not seem to need to sell tablets to convince people to subscribe.


7 commentaires:

Kira L. a dit…

In Switzerland, the newspaper „Tagesanzeiger“ (an important Swiss quality daily paper) offers its e-version or rather an App to read it only for iPads – not for Adroid or any other tablet operator. They justify this with the explanation that the iPad is the tablet with the biggest penetration rate in Switzerland. So there is no agreement or collaboration with apple then, at least according to the “Tagesanzeiger”.

http://abo.tagesanzeiger.ch/ipad-app.html

sara lahoucine a dit…

En cette période de fêtes, les tablettes figurent en tête de liste des cadeaux à offrir. Elles font rêver les éditeurs de presse qui commencent à les utiliser dans leur actions promotionnelles pour attirer de nouveaux abonnés. Finalement, la presse en ligne peut être rentable en assurant des revenus stables grâce aux abonnements et aux tablettes !

XU Jing a dit…

44% of US children want an iPad under the Christmas tree, but not all US families can afford to give their children iPads or ponies for Christmas.
According to a study by the US Census Bureau, over 40 million people lived in poverty in 2010... X'mas will be a taught day for those parents.

Lin Emilie a dit…

En effet, pour ce noël 2012, les tablettes sont devenus un cadeau parfait sous le sapin que se soit pour les adultes ou pour les enfants.
Mais est-ce que cela va permettre d'augmenter les abonnements à la presse? Même l'éditeur du quotidien belge Le Soir propose une tablette Samsung pour un abonnement de 2 ans.
Cela montre bien que la tablette est aujourd'hui le nouveau support de lecture, l'outil principal pour un accès au monde numérique.

JordiA a dit…

De plus en plus de journaux offrent gratuitement ou proposent des tablettes à prix réduits en échange de nouveaux abonnements. Selon un expert de la presse, avec les coûts de production et de distribution des journaux papiers, offrir une tablette aux nouveaux abonnés ne revient pas forcément plus cher. C'est donc un moyen original d'attirer de nouveaux clients tout en répondant à leurs nouveaux besoins. A noter qu'aujourd'hui, la tablette est devenue un objet dont beaucoup de monde raffole. Petite, pratique, légère et jolie, elle plaît aux petits comme aux grands !

MargotteTsx a dit…

Une tablette gratuite contre un abonnement de longue durée à un titre de presse : voilà une idée simple qui pourrait faire son chemin rapidement à mon avis. La presse, en recherche de nouveaux clients est consciente de la transition numérique et invente cette nouvelle expérience : offrir une tablette ou en réduire le coût pour ceux qui accepteraient en même de temps de s’abonner. L’idée est prometteuse mais je me pose tout de même une question : certes, ceux qui s'apprêtaient à s'abonner bénéficient de ce cadeau mais cette opération permet-elle de recruter de nouveaux abonnés ? Et surtout, n'y-a-t'il pas un risque de "cannibalisme" ?

Isabel Zbinden a dit…

Newspapers and magazines would never propose an offer without being 99% sure of making benefit thanks to it. It can help attract new clients and keep the ones who wanted to end their subscription. It's a method adapted to our era. There will be more tablets than ever under the Christmas tree this year.
http://www.lefigaro.fr/hightech/2012/11/26/01007-20121126ARTFIG00602-les-tablettes-et-smartphones-stars-a-noel.php
Clients want tablets, newspapers want clients so they propose cheaper tablets with each subscription.