lundi 11 juillet 2011

Mysterious, unpredictable consumers

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"Now, I know one never knows" says an old famous "talking song byJean Gabin, a French actor. That should be said about media and marketing too.
Teletext should be obsolete, dead, right? Killed by the Web stars and the digital TV sets. Wrong.
A recent survey by ConsumentenBond among 1085 new TV set buyers in the Netherlands (since 2006) shows that 55% use Teletext regularly (many times a week) : for sports scores, news, information on TV programs, weather.
New technology, new equipment do not necessarily change behaviors. It takes sometimes a long time. Data on equipment do not tell all the story. Behaviors are still unpredictable. One device, many users, many uses.
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3 commentaires:

Rymou_ a dit…

This example clearly illustrates how habits need more time to change than technology.

It is an important aspect that IT companies should take into account. In fact, this problem has occurred many times recently.

The example of tablets that were launched a few years before the iPad shows how important timing is. The product was very similar to what we can find today, but customers weren't ready to use it at that time.

Rymou_

Bertrand A a dit…

Je n'arrive toujours pas à m'expliquer cette survie du télétext. Lors d'une journée de conférences destinée aux publicitaires et à laquelle j'ai assisté, il y a eu une conférence expliquant l'importance du télétext dans le planning média. Alors que peu après on nous parlait de réseaux sociaux.
La cohabitation entre ces outils (archaïque pour l'un et novateur pour l'autre) montre bien la finesse avec laquelle les publicitaires doivent concocter leurs plannings. Seraient-ils une nouvelle sorte d'alchimistes?

JordiA a dit…

Je n'arrive pas non plus à comprendre comment ce "vieux" programme peut survivre face à la multitude de nouveaux programmes et supports. Qui l'eut cru? Personnellement, je l'utilise uniquement pour les résultats sportifs et le programme TV suisse. Mais j'imagine que d'autres personnes y ont recours quotidiennement.